De Ouderen…

Is er ruimte voor verbetering?…

Bestaat er gevaar voor verwaarlozing?…

Kunnen we iets doen om verwaarlozing te voorkomen?

Kunnen we ervoor zorgen dat ouderen goede zorg krijgen?

Ik vond de volgende tips nuttig:

1. Voordat ik naar de zorg ga: Ik zorg ervoor dat ik alle benodigde informatie en recepten bij me heb om mezelf te kunnen verzorgen op wat voor manier dan ook. Ik ben het meest verbaasd als ik ‘s morgens wakker word en mijn kopje koffie is op, ik moet opstaan en naar het toilet gaan en de plaats is levenloos, het moet voor mij onbeweeglijk zijn. Het is misschien maar vierentwintig uur sinds de laatste verzorging. Ik vraag me af waarom ik ooit verwacht een “fris” gevoel te hebben als ik wakker word? Alsof ik niet in drie meter moeraswater heb gebaad!

2. Als ik opsta om te zorgen: Ik sta op om voor mijn huis en gezin te zorgen – ja, het is werk, maar mijn lichaam gelooft dat het thuis is. Het staat op om te voldoen aan de eisen van mijn geest en mijn ziel. Het staat op om te voldoen aan de eisen van degenen die van me houden. Het stijgt op om aan al mijn behoeften te voldoen en het is hier dat ik moet doorzetten. Wie heeft er een gradenboog nodig als je artritis hebt?

3. De Ouderen…

Terwijl ik opsta om onder ogen te zien wat ik weet dat omgedraaid moet worden, weet ik ook dat het tijd is om iets meer van het leven te verwachten dan wat ik mijn familie in de loop der jaren heb geboden. Het is tijd voor mij om op te staan en het onder ogen te zien. Het is tijd voor een nieuw begin, maar het is meer dan ik alleen kan dragen.

4. Wie is thuis?..

Sta op om de grootouders te ontmoeten die je geen eten meer willen geven, en je ontmoet de kleinkinderen die veel eisen van wat je ze wilt geven. Het voelt letterlijk als een volwassene, je weet hoe het gaat, je weet wat er gaat gebeuren, geen vreetbuien meer, geen knuffels meer, geen nachten meer die je naam roepen. Er is veel pijn bij het ouder worden, maar er is ook een gevoel van groeien en toelaten. Het is een botsing (als je wilt?) op je gevoel van nodig hebben. Ik zeg niet dat je het NOOIT bent, want het is heel goed mogelijk, maar er is een grens van gezond verstand waar je niet tegenop kunt. Het is moeilijk om te weten wat normaal is en wat te ver gaat… en te veel daarvan kan ervoor zorgen dat je niet wilt slapen als je moe bent. Het is moeilijk om te weten wat normaal is en wat te ver gaat als je moe bent. Het gaat er echt om voorzichtig te zijn.

5. Als ik moe ben, ben ik voorzichtig…

Er komt een punt waarop zorg voor jezelf zorg voor alle anderen wordt. Voordat je kunt zeggen dat zorgen voor anderen zorgen voor jou is, moet je eerst zorgen dat je voor jezelf zorgt. Je moet jezelf echt sterk maken, zodat je de zorg kunt vinden die goed voor je is. Weet dat jouw gezondheid niet jouw verantwoordelijkheid is; het is het lichaam van je kinderen, je ouders, je vrienden, je baan, je gezondheid. Nee, je bent niet egoïstisch, nee. Maar je zorgt voor alle anderen voordat je voor jezelf zorgt. Op hetzelfde moment, zorg je helemaal niet voor jezelf. Je bent uitgeput, en je krijgt geen goede slaap. Maak alstublieft tijd om uit te rusten.

6. Accepteer hulp…

Vraag om hulp. Ik weet dat je dit al een miljoen keer gehoord hebt. Maar je moet je leven nu dagelijks laten werken. Accepteer hulp, ook al is het maar de kleine hulp die je nodig hebt. Wanneer u hulp aanvaardt, zult u het gemakkelijker vinden om het vol te houden, en u zult merken dat uw leven aangenamer is.

7. Praat minder:.

Een van de meest effectieve technieken om stress te verminderen is om minder te praten. Wees stil. Er is een gebeurtenis gaande die je kent, een vergadering, een feest, een werkoverleg, iets waar je tegenop ziet. Maar je waarschuwt jezelf, je zult nooit komen opdagen. En dus zeg je tegen jezelf, je gaat niet minder praten, je gaat gewoon geen dingen zeggen, je gaat gewoon niets doen. En in het aangezicht van gevaar is dit waar, je zult opdagen en je zult precies dat doen. Ik weet dat ik soms heb gezegd, ik kom niet opdagen. Ik laat me nergens kwaad over maken. Nou, ik moet het loslaten. Het gevaar is geweken.

8. Gebruik affirmaties…

Sommigen van jullie hebben dit gehoord, en het is een deel van de hulpmiddelen die ik voorstel. Gebruik positieve affirmaties. Zeg tegen jezelf dat je in goede vorm bent.